Chiptuning Noord-Nederland

Ben jij op zoek naar een betrouwbaar en proffesioneel bedrijf in Noord-Nederland om jouw auto te laten chippen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Meer vermogen? Meer souplesse? Efficientere verbranding? Makkelijker met de caravan/camper de bergen op? Makkelijker die zware kar met bouwmaterialen trekken? Of simpelweg toe aan wat meer rijplezier? Wat de reden ook mag zijn. Motivesupplies kan jou helpen!

Hoeveel PK heb ik na chiptuning?

Misschien wel de meest gestelde vraag: welk vermogen en koppel heb ik na het tunen? Om deze vraag te beantwoorden hebben we samen met onze tool en base file leverancier een database opgezet.

Tarieven

Stage 1 is al mogelijk bij ons vanaf 300.- euro. Wij kunnen jouw automaat al tunen vanaf 250,- euro.

Motor en Versnellingsbak samen laten tunen? Dan kunnen wij jou een mooie combi prijs aanbieden van 499,- euro.

Uiteraard kunnen wij ook opties toevoegen zoals katalysator wegschrijven, adblue uit, egr uit, cylinder uitschakeling uit, roetfilter wegschrijven enzovoort. Echter is dit auto afhankelijk. Tevens worden deze zaken vaak samen met een stage 1 tuning gedaan waarbij wij een mooie combi prijs kunnen hanteren. Vraag gerust een offerte aan via het formulier onderaan!

Waarom chiptuning bij Motivesupplies?

Wij blinken uit in kwaliteit. We gebruiken uitsluitend originele tools wat de kans op fouten nihil maakt. Tevens werken wij uitsluitend met op de bank geteste files en controleren we elke auto die ons pand verlaat.

Dat laatste, de controle, doen we doormiddel van een datalog. Er zijn helaas te veel bedrijven die alleen de tune in laden en daar stoppen. Wij maken altijd nog een datalog, zo kunnen we zien hoe de motor zich gedraagt met de tune. Loopt deze niet zoals hij moet passen we deze aan tot dat het perfect is.

Wat is chiptuning?

De fabrikant heeft standaard de motoren afgesteld op specifieke waarden. Met behulp van motorgegevens (turbo, brandstofpomp en aandrijflijn) bepalen wij nieuwe waarden voor de motor. Deze waarden zijn uitvoerig getest bij onze partner in Baarn, met behulp van twee gecertificeerde Dynomax 4WD testbanken. Ons doel is om op een veilige manier meer vermogen en efficiëntie uit de motor te halen dan standaard mogelijk is. Naast het verhogen van vermogen en koppel is verbeterd rijgedrag voor ons van even groot belang met behoud van de originele levensduur, oftewel niet overmatig tunen.

Bij chiptuning passen wij dus diverse parameters aan in het motormanagementsysteem. Het doet van deze aanpassingen is het creëren van een efficiëntere verbranding, hierdoor kan jouw motor meer vermogen leveren.

Een fijn extraatje van onze chiptuning is dat je auto zuiniger rijdt doordat we een efficiëntere verbranding creëren. Oftewel: met minder benzine hetzelfde vermogen creëren. Brandstofbesparing is niet het doel van chiptuning en is helaas niet altijd te garanderen. Dus laat deze besparing niet leiden in je keuze om je auto wel of niet te laten tunen. Tevens speelt uw individuele rijstijl hier ook een grote rol in. Toch is het zeker haalbaar om bij benzine 3 tot 5% te besparen, en bij bepaalde dieselmotoren tot wel 12%.

Het is overigens essentieel dat de verhouding tussen deze eerder genoemde parameters optimaal blijft. Chiptunen moet dus moet alle zorg gebeuren. Een betrouwbaar bedrijf zoals Motivesupplies kan je hierbij helpen.



Hoe kan het dat de toename bij de ene auto zoveel hoger is dan de ander?

Fabrikanten leveren motoren in meerdere modellen en type’s. Het is voor de autofabrikant vele malen rendabeler om één motor te ontwikkelen met meerdere software pakketten met verschillende vermogens, dan voor elk type een geheel nieuwe motor te ontwikkelen.

Neem als voorbeeld de f20 en f21 BMW 1 serie Pre LCI. De 114i, 116i en 118i hebben alle drie dezelfde motor, namelijk de BMW N13 motor. De 114i heeft 102pk, de 116i heeft 136pk en de 118i heeft 170pk. De BMW 118i kunnen we zonder problemen naar 210pk tunen (40pk winst). 40pk winst is een normale rendement voor een benzine motor met turbo. Echter, als wij de 114i tunen (met standaard 102pk), komt deze ook op 210pk.

Hoe kan dat? De motor is zoals eerder besproken dezelfde. Waar wij bij de 118i alleen optimaliseren kunnen we bij de 114i het vermogen eerst ‘vrijschakelen’ naar die van de 118i en daarna ook nog optimaliseren waardoor we een verbluffende winst halen van 108pk! Meer toename dan het originele vermogen dus.

En het bizarre is: dit gebeurd bij veel meer auto merken dan je denkt. Bijvoorbeeld de Mercedes-Benz C200d is voorzien van een 2.1 liter turbodiesel motor, welke is geleverd in de C180d (120PK), C200 (136PK), C220d (163 & 170PK).

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Door deze manier van verkopen door diverse automerken kunnen wij als chiptuners op bepaalde modellen bizarre vermogenswinsten behalen. 

Offerte aanvragen